O Programu
ZKReport V20 light LR funkcionalnosti
Modul ZKReport V20 se može instalirati samo na predhodno instaliran ZKTime V20
Osnovne opcije i izvestaji koje sadrži ZKreport V20
100 zaposlenih
Sistem podržava do 100 zaposlenih, uključujuci i broj administratora
Osnovni izveštaj
Ukupan broj sati provedenih na poslu u odabranom vremenskom periodu.
Standardni izveštaj
kalkulise vreme u okviru smene, prikazuje vreme prijave , odjave, fizicko prisustvo, kašnjenje, raniji odlazak, fizicko prekovremeno. Ovaj izvestaj ce prikazati tacne podatke ako se zaposlenima dodeli smena i uradi obracun kalkulacija
ostvareni sati za period
izveštaj koji prikazuje ukupan broj sati za ceo mesec kao i prekovremeni rad, državni praznik, bolovanja, godisnji odmor, placeno i neplaceno, ukupan fond sati za mesec
chrono
naj popularniji izvestaj jer ne zahteva predhodno podesavanje sistema, jednostavno prati prijave i odjave i na taj nacin svrstava sate .
pauze
U modulu Pauze vrsimo pregled, upravljanje i kontrolu vremena provedenog na pauzi. Preduslov za modul pauze je da terminali za evidentiranje imaju funkcijske tastere
KAŠNJENJA
izveštaj koji prikazuje sva kasnjenja u odnosu na zadatu smenu, ovaj izvestaj moze da prikazuje podatke iskljucivo ako je zaposlenima dodeljena smena
KOREKCIJA RADA NA NERADNI DAN
izvestaj sam automatski regleda sve neregularnosti i prikazuje samo zaposlene koji imaju, kasnjenje, nepopravdan izostanak, raniji izlazak, rad na neradni dan. Radi iskljucivo ako je aposlenima dodeljena smena
STATUS REPORT
prikazuje trenutnu prisutnost zaposlenih ili u zadatom trenutku koliko je prisutnih/odsutnih ili na pauzi
STATUS REPORT LOG
omogucava uvid u sve logove zaposlenog sa upisanim vremenom, koji je taster odabrao i na kom terminalu
Uputstvo ZKreport V20
nekoliko bitnih elemenata sistema
Osnovni izvestaj
Kod osnovnog izvestaja pritiskom na dugme osnovni izvestaj mozemo da izvucemo prikaz kompletnog zbira radnih sati koliko su radnici radili na nivou zadatog perioda.Naprimer : izaberemo jedno ili vise odeljenja za koje trazimo izvestaj, izaberemo zaposlene u tom odeljenju i pododeljenju. Iznad polja u kome su prikazani selektovani zaposleni mogu se birati svi ili po jedan zaposleni. Nakon toga biramo period i potvrdjujemo na dugme prikazi. U desnom prozoru se prikazuje lista odabranih zaposlenih u zadatom vremenskom periodu sa podatcima o broju zaposlenih imenu i prezimenu odeljenju kome pripada i ostvarenom broju radnih sati za zadati period.
STANDARDNI IZVESTAJ
Kao i kod osnovnog izvestaja neophodno je selektovati odeljenja, zaposlene i period za izvestavanje, prvobitni prikaz podataka na standardnom izvestaju je sazet a predstavlja se pojedinacno: prema imenu i prezimenu i sifri zaposlenog koliko je zaposleni imao sati kasnjenja, ranijih odlazaka, ukupnog prekovremenog rada, fizicko prisustvo, redovan rad u okviru smene, obavezan broj radnih sati za zadati period, i saldo ukupnih i prekovremenih radnih sati koji proisticu iz zadate kalkulacije.
Pritiskom na karticu zaposlenog razmotava se grupa pojedinacnih podataka za izabranog zaposlenog u posmatranom periodu cime se otvara kartica ostvarenih radnih sati po smenama i danima za svaki pojedinacni dan za posmatrani izvestajni period.
U prikazanoj tabeli vidimo predefinisano vreme za pocetak i kraj smene koje predstavlja radno vreme definisano ugovorom o radu, pravilnikom ili nekim drugim aktom kojim se regulise radno vreme. U sledecimi kolonama je prikazano realno vreme prijavljivanja onosno odjavljivanja za svaki dan posmatranog perioda bez obzira na nacin identifikacije: kartica, otisak prsta ,biometrija lica. Ove kolone prikazuju podatke preistigle sa uredjaja za preuzimanje logova.
Naredne kolone prikazuju obracun vremena po zadatoj kalkulaciji
Obavezan broj radnih sati za izabrani period u zavisnosti od rasporeda, realno ili fizicko prsustvo, Kasnjenja, Raniji odlazak, Fizicko ili realno prekovremeno u kome se uracunava i prekovremeno pre pocetka smene, ukupno prekovremeno za obracun u okviru zadate kalkulacije, Prekovremeno na radni dan, prekovremeno na neradni dan, prekovremeno na praznik, odustvo i napomena. Ponovnim pritiskom na odabranog zaposlenog zatvaramo karticu i na isti nacin mozemo da otvorimo karticu za nekog drugog zaposlenog.
Ovaj tip izvestaja mozemo da snimimo ili izvezemo u bilo koj drugi format.
OSTVARENI SATI ZA PERIOD
Naredni izvestaj u sekciji osnovnih izvestaja je izvestaj ostvarenih sati. Na ovom izvestaju je prikazan ukupan broj radnih sati sa svim kasnjenjima, ranijim odlascima, nocnim radom, smenskim radom i odsustvima. Kao i kod osnovnog izvestaja neophodno je selektovati odeljenja, zaposlene i period za izvestavanje .Pritiskom na dugme prikazi pojavljuje se tabela koja predstavlja pregled ostvarenih sati za zadati period.Pored osnovnih podataka koji sadrze: ime, prezime i sifru zaposlenog tabela sadrzi i sledece kolone koje su proizvod zadatih kalkulacija a u skladu sa zakonom o radu. Prikaz efektivnih radnih sati redovan dnevni rad, redovan nocni rad, prekovremeno, rad na drzavni praznik, rad na godisnji odmor, godisnji odmor, placeno odsutstvo, drzavni praznik. Nad kolonom bolovanje obuhvacene su kolone : bolovanje do 30 dana , bolovanje preko 30 dana, povreda na radu, trudnicko bolovanje, nega deteta. Krajnja kolona predstavlja ukupan broj radnih sati, ovaj izvestaj mozemo da eksportujemo u pdf, eksel ili word format.
CHRONO
Izvestaj CHRONO je namenjen Da racuna realne radne sate bez obzira na smenu tako sto se racuna samo vreme provedeno unutar objekta, cim zaposleni napusti objekat sistem prestaje da mu racuna vreme. U izvestaju je prikazan i podatak na kom se terminalu zaposleni prijavio odnosno odjavio kao i podatke koliko je vremena proveo unutar objekta Ovaj tip izvestaja moze da se exportuje zbirno ili na dnevnom nivou u excel format
PAUZE
U modulu Pauze vrsimo pregled, upravljanje i kontrolu vremena provedenog na pauzi. Preduslov za modul pauze je da terminali za evidentiranje imaju funkcijske tastere za odabir pauze ili instalacija automatskog modula za prepoznavanje razlicitih tipova odsustva koja se definisu unutar sistema tako sto sistem sam prepoznaje razmak izmedju odlaska i povratka sa pauze kao i vreme u koliko se sati vrsi evidentiranje dogadjaja i na taj nacin dodeljuje vrstu pauze zaposlenom, ove stvari su programibilne i mogu se prilagoditi potrebama korisnika. Na primer ako zaposleni izlazi vise puta u toku dana i vraca se za 3-7 minuta to moze da se tretira kao cigaret pauza.
Na ovom primeru kreirane su pauze za ishranu , poslovni izlazak , privatni izlazak, cigaret pauza. Pauze treba da budu vremenski ogranicene kao i period u kome sme da se iskoristi pauza i da li pauza sme da se koristi iz vise puta ili mora da se iskoristi u celosti.
U modulu Pauze vrsimo pregled, upravljanje i kontrolu vremena provedenog na pauzi. Preduslov za modul pauze je da terminali za evidentiranje imaju funkcijske tastere za odabir pauze ili instalacija automatskog modula za prepoznavanje razlicitih tipova odsustva koja se definisu unutar sistema tako sto sistem sam prepoznaje razmak izmedju odlaska i povratka sa pauze kao i vreme u koliko se sati vrsi evidentiranje dogadjaja i na taj nacin dodeljuje vrstu pauze zaposlenom, ove stvari su programibilne i mogu se prilagoditi potrebama korisnika. Na primer ako zaposleni izlazi vise puta u toku dana i vraca se za 3-7 minuta to moze da se tretira kao cigaret pauza.
Na ovom primeru kreirane su pauze za ishranu , poslovni izlazak , privatni izlazak, cigaret pauza. Pauze treba da budu vremenski ogranicene kao i period u kome sme da se iskoristi pauza i da li pauza sme da se koristi iz vise puta ili mora da se iskoristi u celosti.
Podešavanje pauza
U modulu Pauze, prikazuju se izveštaji o odsustvima tokom radnog vremena kao što su: Pauza Službeni izlazak ; Privatni izlazak ; Cigaret pauza Ili druga vrsta odsustva koja je u sistemu definisana kao odsustvo tokom radnog vremena, ali ne i neregularnost.Zaposleni kod kojih se pojavljuju neregularnosti u tipovima pauza na izveštaju su obeleženi crvenom bojom. Vrste pauza se kreiraju samostalno po potrebi preduzeća, prilikom kreiranja tipa pauze mora se odabrati i željeni funkcijski taster na terminalu da bi zaposleni mogil izabrati vrstu izlaska. Svako odsustvo se može limitirati vremenom trajanja i period u kome se može koristiti.Kršenjem pravila odsustva zaposlenima se prikazuje neregularnost u izveštaju za pauze.
KAŠNJENJA
Naredni modul u kartici ljudski resursi su kasnjenja, kako je za obracun radnog vremena neophodno da protekne ceo radni dan ,program nudi dve opcije :
Prikaz kasnjenja za predhodni dan i prikaz kasnjenja za zadati trenutak. Koji je od vece upravljacke vrednosti. Izvestaj prikazuje predefinisano vreme u kom je zaposleni trebalo da bude prijavljen i vreme kada se zaposleni prijavio na sistem. Sistemskim podesavanjem je definisano da se ovaj izvestaj šalje nadredjenima na meil adresu koja je navedena u projektnom zahtevu na dnevnom nivou.
U modulu „Kašnjenja“ ponuđene su dve opcije: Izveštaj o kašnjenjima za prethodni dan ; Prikaz kašnjenja na određeni dan
Sistem automatski sagleda sve smene i izvuče samo osobe koje su imale zakašnjenja za željeni trenutak, sa tačnim vremenom zakašnjenja. Ovakav izvestaj se može odštampati ili izvesti u PDF
NEREGULARNOSTI KONFLIKTI korekcija nepravilnosti,
Sledeci tip izvestaja je korekcija nepravilnosti, ovaj modul je izuzetno koristan jer automatski prikazuje sve nepravilnosti u radu vase kompanije. U koliko imate mali broj evidenticara odnosno ljudi koji ce da vrse azuriranje nepravilnosti nad zaposlenima jednostavnim odabirom modula neregularnosti i pod menija korekcija nepravilnosti mozemo videti sve zaposlene koji su imali nepravilnosti u toku svog rada. Izbor zaposlenog se vrsi na isti nacin kao i pri odabiru zaposlenog u ostalim izvestajima.
U nepravilnosti se ubrajaju: kasnjenje ,raniji odlazak, prekovremeni rad, rad na neradni dan i neopravdani izlazak. To su sve nepravilnosti koje mogu biti opravdane ili neopravdane. Tako se naprimer moze videti da je ovaj zaposleni imao nepravilnosti odnosno odstupanja od definisanog radnog vremena u danima kako je navedeno u njegovoj kartici. U koliko se radi o opravdanom ranijem izlasku ili kasnjenju sto podrazumeva da je nadredjeni odobrio ovu neregularnost potrebno je uraditi korekciju prijve ili korekciju odjave. Korekcija se vrsi markiranjem cek boks polja a u polje napomena se upisuje razlog zbog cega se neregularnost opravdava. Potvrda korekcije se konacno realizuje pritiskom na dugme snimi. Nakon toga ce sistem primeniti novo predefinisano radno vreme smene u vreme prijave ili odjave cime se opravdava neregularnost. Novo vreme se upisuje u kolonu korigovana odjava. Znacaj korekcije nepravilnosti se ogleda u tome sto na obracun radnih sati raniji odlazak ili kasniji dolazak koji je opravdan i korigovan od strane evidenticara ili nadredjenog nece biti prikazani, radni sati ce biti prikazani kao da je zaposleni radio redovno radno vreme.
Najveca prednost koriscenja izvestaja neregularnosti je u tome sto ce sistem automatski pregledati podtke i prikazati samo one dane u kojima je zabelezena neka vrsta neregularnosti. Sto dosta pomaze sektoru Ljudskih Resursa. Sledeca neregularnost je rad na neradni dan. Rad na neradni dan moze biti rad vikendom, rad na drzavni ili licni praznik. Ukoliko rad na neradni dan predstavlja nadoknadu sati ili obavezu zaposlenog i nesmatra se obavezom poslodavca u smislu nadoknade za rad na neradni dan markiracemo polje PONISTI , ovom akcijom smo navedeni rad na neradni dan izbacili iz obracuna radnih sati sto znaci da on nece biti tretiran prilikom obracuna radnih sati kao rad na neradni dan.
STATUS REPORT
U modulu status report vidimo trenutno stanje i prisutnost zaposlenih a moguce je i izabrati period za odredjeni trenutak. Odabirom svih zaposlenih ili pojedinih odeljenja moguce je videti koliko je zaposlenih prisutno, odsutno ili su na pauzi. Specifikacija je interaktivna sto znaci da pregled prisutnosti mozemo da sortiramo po nekom od kriterijuma iz tabele. Ukoliko kriterijum za izvestaj promenimo i odaberemo zadati trenutak dobijemo izvestaj o prisutnosti na tacno definisan dan i u tacno definisano vreme . Graficki prikaz prikazuje statisticki broj zaposlenih u toku izabranog dana U Opciji status log odabirom odeljenja i selekcijom zaposlenih vidimo spisak svih pristiglih desavanja sa terminala . Razmotavanjem kartice zaposlenog vidimo pristigle logove a pritiskom na log otvara nam se slika prilikom evidentiranja koja moze da bude sa IP kamere ili slika iz terminala, u ovom delu mozemo da prikazemo i video zapise sa IP kamere prilikom logovanja u trajanju od nekoliko sekundi.
U Opciji Status log on-line selekcijom podrucja biramo grupu zaposlenih koje zelimo da pratimo. U tabeli vidimo treutne logove koji se automatski prikazuju na ekranu sa prikazom slike zaposlenog iz baze i uporedo slike sa IP kamere ili slike iz terminala. U Opciji Status Log Pauza selekcijom podrucja biramo grupu zaposlenih koje zelimo da pratimo i vrstu pauze koja ce se prikazivati. U tabeli vidimo sve zaposlene koji su trebnutno na pauzi kao i zaposlene koji su prekoracili pauzu sa fotografijom sa IP kamere prilikom odlaska na pauzu .